17 bönder dödade i Nigeria – beväpnade män slog till i nordväst

Minst 17 personer har dödats i en attack i nordvästra Nigeria, enligt lokala uppgifter. Händelsen väcker återigen oro för det våld som plågar regionen.

Beväpnade personer har dödat 17 bönder i nordvästra Nigeria under fredagen, uppger lokala källor.

Attacken ska ha inträffat i en region som länge varit hårt drabbad av våld, där både bönder och bybor ofta hamnar i skottlinjen. Enligt uppgifterna är det ännu oklart exakt vad som låg bakom dådet.

Händelsen är den senaste i en rad våldsamma attacker i området, där säkerhetsläget länge varit mycket instabilt. Lokala myndigheter har ännu inte lämnat några detaljer om eventuella gripanden eller om fler personer skadats.

Uppgifterna kommer samtidigt som oron växer för att våldet i nordvästra Nigeria fortsätter att slå hårt mot civilbefolkningen.

Läs mer