Israel slår till i Beirut – trots hopp om fredsavtal

Mitt i uppgifterna om ett nära förestående fredsavtal mellan Iran och USA fortsätter Israel sina attacker mot mål i Libanon.

Israel uppger att man bombar mål i Beirut samtidigt som ett fredsavtal mellan Iran och USA ser ut att vara nära. Utvecklingen skapar nya spänningar i en redan mycket laddad region.

Enligt uppgifterna fortsätter de israeliska attackerna mot mål i Libanon, trots de diplomatiska signalerna om att ett avtal kan vara på väg mellan Iran och USA. Händelserna markerar ännu en dramatisk vändning i konflikten och väcker oro för att läget ska förvärras ytterligare.

För omvärlden är det ett tydligt tecken på hur snabbt läget i Mellanöstern kan skifta. Samtidigt som förhandlingar och fredssignaler ger visst hopp, visar utvecklingen i Beirut att våldet långt ifrån har tystnat.

Läs mer