För andra året i rad har midsommarstången i Nättraby i Blekinge stulits – och nu väcker det både irritation och uppgivenhet.
För andra året i rad har midsommarstången i Nättraby i Blekinge försvunnit, rapporterar P4 Blekinge.
Stölden har skapat både frustration och besvikelse i bygden, där midsommarfirandet är en viktig tradition. Att samma sak nu inträffat igen gör att många reagerar starkt.
Midsommarstången är en central del av firandet och när den försvinner påverkar det inte bara själva festen, utan också känslan kring en av årets mest uppskattade högtider.
Nu återstår att se om stången kan återfinnas – eller om arrangörerna tvingas ordna en ny lösning inför midsommarfirandet.